Dersin Adı | Müzik Sosyolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 335 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sınıf ve toplumsal cinsiyet gibi kimlik işaretlerine vurgu yaparak müziği toplumsal bir olgu olarak analiz etmektir. Ders, çeşitli tarihsel ve kültürel temalar içerisinde müzisyenlerin ve müziklerinin toplumu nasıl etkilediğini makro ve mikro sosyolojik perspektifleri kullanarak görünür kılmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders müziği sosyal bir olgu olarak ele alıp sınıf ve toplumsal cinsiyet gibi kimlik işaretlerini vurgulayacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Müzik nedir? Müzik Sosyolojisi nedir? | Attali, J. (Noise: The Political Economy of Music) Ch. 5, pp. 133-149. Supicic, I. (Music in Society: A Guide to the Sociology of Music) Ch. 1, pp. 9-25. |
3 | Klasik Sosyoloji ve Müzik Sosyolojisi | Etzkorn, K. (Georg Simmel and the Sociology of Music), pp. 1-8. Weber, M. (The Rational and Foundations of Music), pp. xi-3. Qureshi, (R. Music and Marx : Ideas, Practice, Politics), ch. 2, pp. 44-79. |
4 | Müzik ve Toplumsal Tabakalaşma | Bourdieu, P. (Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste), Ch. 3, pp. 253-273. Adorno, T. (Introduction to the Sociology of Music), Ch. 4, pp. 55-71. Supicic, I. (Music in Society: A Guide to the Sociology of Music) Ch. 3, pp. 132-141. |
5 | Müzik ve Altkültür | Wicke, P. (Rock Music: Culture, Aesthetics and Sociology) Ch. 4, pp. 73-91. Hebdige, D. (Subculture: The Meaning of Style), Ch. 4, pp. 46-62. |
6 | Müzik ve Popüler Kültür | Supicic, I. (Music in Society: A Guide to the Sociology of Music) Ch. 5, pp. 180-193. Erol-Işık, N.“The Transformation of Arabesk Music within the Framework of the Sociology of Music” Sosyoloji Dergisi , Vol. 38, 2018, No. 1, 89-106. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Müzik ve Küreselleşme 1 | Taylor, T. World Music Today in Globalization and Music: Critical Encounters, pp. 172-189. Stokes, M. (2004). Music and the global order. Annu. Rev. Anthropol., 33, 47-72. |
9 | Müzik ve Küreselleşme 2 | Taylor, T. World Music Today in Globalization and Music: Critical Encounters, pp. 172-189. Stokes, M. (2004). Music and the global order. Annu. Rev. Anthropol., 33, 47-72. |
10 | Müzik ve İktidar | Adorno, T. (Culture Industry), Ch. 1, pp. 29-61. |
11 | Film Gösterimi | |
12 | Müzik Dünyası I: Müzisyenler | Becker, H. & Faulkner R. (Do You Know: The Jazz Repertoire in Action), Ch. 1, pp. 1-17 Becker, H. (Outsiders: Studies on the Sociology of Deviance), Ch. 6, pp. 101-114. |
13 | Müzik Dünyası II: Dinleyiciler ve Sahne Arkası | Becker, H. (Art Worlds), Ch. 4, pp. 93-131. Becker, H. (Outsiders: Studies on the Sociology of Deviance), Ch. 6, pp. 101-114. |
14 | Müzik ve Toplumsal Cinsiyet | Reynolds, S. & Press, J. (Sex Revolts: Gender, Rebellion & Rock’n Roll) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 27 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | |||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | X | ||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | |||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | X | ||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | |||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest